Uittreksel persoonsgegevens BRP

Beschrijving en afspraak

Een uittreksel BRP kan op twee manieren aangevraagd worden:

Uittreksel BRP aanvragen (met DigiD en iDEAL)

Afspraak plannen balie

U legitimeert zich met een geldig identiteitsbewijs. Het uittreksel kunt u dan direct meenemen.

 

Wat moet ik meenemen als ik een afspraak aan de balie heb gemaakt?

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Indien u het uittreksel voor iemand anders aanvraagt, een getekende verklaring van de persoon waar het uittreksel voor is, waarin staat dat u gemachtigd bent dit voor hem of haar aan te vragen.
  • Indien u gemachtigd bent, neemt u naast de machtigingsverklaring en uw eigen identiteitsbewijs, ook het identiteitsbewijs (of een kopie hiervan) van de persoon die u gemachtigd heeft mee

Wat kost het?

online met DigiD en iDEAL € 6,00
aan de balie van het gemeentehuis € 6,00

 

Uittreksel ontvangen per e-mail (beveiligd)

U ontvangt uw uittreksel per e-mail binnen 5 werkdagen. Wij versturen het uittreksel op een beveiligde manier. Hoe gaat dit in zijn werk?

U ontvangt een e-mail met de afzender ‘dienstverlening@noord-beveland.nl’. Het onderwerp van de e-mail is ‘ZorgMail Secure e-mail – Nieuw bericht van dienstverlening@noord-beveland.nl (Noord-Beveland)’.

Als u op de groene knop [Bericht lezen] drukt, wordt er een nieuw scherm geopend. Als u vervolgens op de blauwe knop [Stuur toegangscode] drukt, ontvangt u een 6-cijferige code op uw mobiele telefoon. Als u die code invoert in het scherm, wordt de mail geopend en kan u het uittreksel downloaden.

Ontvangt u het uittreksel liever op papier? Geeft dit dan aan bij de aanvraag.

Algemene informatie